Holenderski przewoźnik gazu Anthony Veder odebrał w zeszłym tygodniu gazowiec LNG o pojemności 30 000 m3 od chińskiej firmy Zhejiang Xinle Shipbuilding w Ningbo.

Chodzi o dwupaliwową jednostkę Coral Encanto, która będzie działać głównie na LNG z opcją przejścia na konwencjonalne paliwa żeglugowe.

Anthony Veder ogłosił zakup jednostki o długości 181,3 m ze zbiornikami typu C od Xinle w kwietniu 2019 r. Holenderska firma poinformowała, że ​​latem 2019 roku statek będzie gotowy do handlu na całym świecie.

Chińska firma Zhejiang Yuanhe Ocean Shipping zamówiła w 2013 roku drobny gazowiec, wygrywając następnie długoterminowy kontrakt czarterowy z CNPC na przybrzeżny transport LNG. Lokalne media sugerują, że zamówienie kosztowało 650 milionów juanów (93 miliony dolarów).

TGE Marine dostarczyła zbiorniki dwupaliwowe statków, a Wartsila silniki dwupaliwowe. Statek, który pierwotnie nosił nazwę Yuan He 1, miał rozpocząć działalność w 2015 roku, ale właściciel podobno miał problemy finansowe i odmówił przyjęcia dostawy.

Xinle przejął pełną kontrolę nad statkiem i przemianował go na Xin Le 30 w 2017 roku. Anthony Veder nie zdradził, ile zapłacił za zbiornikowiec LNG. Dane VesselsValue sugerują, że statek jest wart około 51 milionów dolarów.

Źródło: GospodarkaMorska

Recommended Posts