Przełomowe badanie wskazuje dokładne wartości emisji gazów cieplarnianych i potwierdza, że znaczenie LNG jest kluczowe dla osiągnięcia limitów IMO wyznaczonych na 2050 rok w zakresie emisji gazów cieplarnianych (GHG) przez żeglugę.
Niezależny raport z badań opublikowany dzisiaj ujawnił, że redukcja gazów cieplarnianych (GHG) do 21%, w całym cyklu życia (w porównaniu z obecnymi paliwami morskimi opartymi na ropie naftowej), jest obecnie możliwa do uzyskania z wykorzystaniem LNG jako paliwa morskiego. Badanie potwierdza również, że emisje innych substancji zanieczyszczających, takich jak tlenki siarki (SOx), tlenki azotu (NOx) i cząstki stałe (PM), są bliskie zeru w przypadku stosowania LNG w porównaniu z obecnymi konwencjonalnymi paliwami morskimi na bazie oleju.
Badanie przeprowadzone przez thinkstep (zgodnie ze standardami ISO) zostało zamówione przez międzynarodowe organizacje SEA/LNG oraz SGMF.
Pełne studium Well-to-Wake GHG Emissions Lifecycle Study można uzyskać poprzez poniższy link: https://info.thinkstep.com/lng-ghg-study?hs_preview=iCocCGSo-8445007461
Well-to-wake GHG emission study on LNG as marine fuel
Więcej informacji o badaniu oraz treść raportu są dostępne na polishlngplatform.eu
Źródło oraz więcej informacji: SEA/LNG