Wraz z ciągłym rozwojem LNG jako paliwa dla przemysłu żeglugowego, uwaga skupia się na poszukiwaniu ulepszeń, aby uczynić ustalone praktyki bardziej zrównoważonymi.

Dwóch liderów w dziedzinie energetyki i technologii energetycznych, francuska firma Total i Siemens Energy, ogłosiły, że będą współpracować w celu stworzenia zrównoważonych rozwiązań w zakresie redukcji emisji CO2, począwszy od skupienia się na instalacjach do skraplania gazu ziemnego i związanym z tym wytwarzaniem energii.

– Rozwój niskoemisyjnego LNG przyczyni się do zaspokojenia globalnego wzrostu zapotrzebowania na energię przy jednoczesnym zmniejszeniu intensywności emisji dwutlenku węgla przez zużywane produkty energetyczne. Zmniejszenie śladu węglowego ma zasadnicze znaczenie dla LNG, aby mógł w pełni odegrać swoją rolę w transformacji energetycznej – powiedział Arnaud Breuillac, prezes ds. Eksploracji i produkcji w Total. 

Partnerzy będą wspólnie pracować nad technologiami uwzględniającymi konkurencyjne, całkowicie elektryczne skraplanie, zoptymalizowane wytwarzanie energii, integrację energii odnawialnej w systemie elektrowni skraplających oraz poprawę ich wydajności. Będą również pracować nad opracowaniem rozwiązań w zakresie spalania czystego wodoru w turbinach gazowych.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z Total jako jednym z głównych graczy w łańcuchu wartości LNG, badając jak w konkurencyjny sposób możemy zmniejszyć ślad węglowy projektów LNG typu brownfield i greenfield – powiedział Thorbjörn Fors, wiceprezes działu zastosowań przemysłowych w Siemens Energy – Umowa jest kolejnym krokiem po ogłoszeniu w czerwcu ubiegłego roku naszej współpracy nad prowadzeniem badań w dekarbonizacji produkcji LNG.

Zwiększenie trwałości cyklu produkcyjnego LNG ma kluczowe znaczenie w związku ze wzrostem globalnego zapotrzebowania na niego jako przemysłowego źródła energii. Chociaż wykorzystanie LNG do wytwarzania energii jest uważane za bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne paliwa kopalne, proces produkcji jest krytykowany za brak zrównoważonego rozwoju.

W najbliższym czasie branża żeglugowa będzie coraz częściej skłaniać się do LNG jako paliwa. Wielu największych przewoźników kontraktuje lub planuje zamówienia statków napędzanych LNG. Grupa handlowa Sea-LNG informuje, że w najbliższym czasie ma zaplanowaną dostawę na ponad 200 nowych statków napędzanych w ten sposób. To ponad dwukrotnie zwiększy liczbę statków zasilanych LNG.

Źródło: gospodarkamorska

Recommended Posts