Fiński projektant statków, Deltamarin, ujawnił nowy projekt kontenerowca typu Kielmax zasilanego LNG – C.Delta2100.

C.Delta2100 będzie zarazem platformą, dla całej serii projektów, które można dostosować do różnych wymagań klientów w wyniku dodania kilku opcjonalnych cech.

– Konstrukcja platformy jest „przyszłościowa”, biorąc pod uwagę możliwości wykorzystania paliw alternatywnych w celu zmniejszenia śladu węglowego lub nawet produkcji energii o zerowej emisji – powiedział Deltamarin w swoim oświadczeniu.

Projekt obejmuje lodową klasę 1A dla nieograniczonej eksploatacji na Morzu Bałtyckim. C.Delta2100 zapewnia ładowność 2100 TEU w czterech ładowniach i na pokładzie. Zwiększona szerokość ładowni poprawia stabilność w stanie pełnego załadowania.

Projektant powiedział, że duży wysiłek skupiono na rozwoju kadłuba C.Delta2100, aby zapewnić niski opór w połączeniu z wysoką wydajnością napędu. Konstrukcja statku o nośności 18,500 DWT ma całkowitą długość 179,4 mi szerokość 31 metrów.

Opcjonalne cechy serii C.Delta obejmują wyższą pojemność zbiorników paliwowych na LNG, metanol, amoniak, wodór, elastyczną liczbę feederów chłodniczych, a także kilka klas lodowych.

Źródło: gospodarkamorska

Recommended Posts