Producent silników, MAN Energy Solutions, zdobył zamówienie na dostarczenie sześciu silników dla megakontenerowców Hapag-Lloyd o napędzie LNG i ładowności ponad 23 tys. TEU.
Silniki MAN B&W 11G95ME-GI Mk10.5 zostaną wybudowane w Korei i będą mogły pływać na LNG oraz konwencjonalnym paliwie. Pierwszy silnik zostanie dostarczony w maju 2022 roku. Jednostki zbuduje Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering i ma je dostarczyć do grudnia 2023 roku.
– Dzięki inwestycji w sześć bardzo dużych kontenerowców będziemy w stanie nie tylko obniżyć koszty i poprawić naszą konkurencyjność w handlu między Europą a Dalekim Wschodem, ale także zrobić znaczący krok naprzód w modernizacji naszej floty. Dodatkowo jeszcze bardziej zmniejszymy nasz wpływ na środowisko – powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.
Nowe jednostki trafią na szlaki Europa – Daleki Wschód i będą zasilane LNG, ale mają wystarczającą pojemność zbiorników, aby alternatywnie być zasilane paliwem konwencjonalnym.
– Jednostki zostaną wyposażone w technologię ME-GI, która nadal gromadzi referencje w wielu segmentach. Efektywność paliwowa silników doskonale wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju firmy Hapag-Lloyd – powiedział Bjarne Foldager, starszy wiceprezes i szef działu maszyn dwusuwowych w MAN Energy Solutions.
– W miarę jak zmierzamy w kierunku zerowej emisji dwutlenku węgla, ME-GI prezentuje naszą ofertę silników dwupaliwowych, które są przyszłościowe – dodał.
Source: gospodarkamorska