Zakończyła się budowa pierwszego z dwóch wielozadaniowych statków specjalistycznych typu PSV, zamówionych w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. przez firmę Borealis Maritime. PSV Coey Viking będzie eksploatowany pod zarządem technicznym firmy armatorskiej Viking Supply Ships AB.
18 stycznia br. statek został przekazany armatorowi i niebawem po mobilizacji (adaptacji – przystosowaniu do konkretnego zadania) wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego.
Coey Viking przeznaczony jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym – MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów, pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.
Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2 jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany wg przepisów NOFO.
Statek zbudowano według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL.
Źródło: gospodarkamorska