Hyundai Heavy Industries zakończyła budowę napędzanego LNG megakontenerowca o ładowności 14,8 tys. LNG.

Jednostka wybudowana przez należącą do HHI stocznię Samho Heavy Industries (HSHI), niedawno zakończyła próby morskie. Uczyniło to z południowokoreańskiego zakładu pierwszy, który wybudował megakontenerowiec z napędem LNG.

Statek ma długość 366 metrów, szerokość 51 metrów i zanurzenie na 29,9 metrów. Jest wyposażony w duży zbiornik paliwa LNG o pojemności 12 000 m3. Dzięki temu statek ma wystarczającą pojemność paliwową na podróż w obie strony, między Azją a Europą na jednym tankowaniu.

Zbiornik składa się w 9% ze stali niklowej, która ma doskonałą wytrzymałość nawet w temperaturze kriogenicznej (-163 ° C).

Statek jest pierwszym z serii sześciu statków zasilanych LNG tej samej wielkości i typu, które HSHI budował w ostatnich latach, po podpisaniu umowy z EPS w kwietniu 2018 roku.  Ostatnia dostawa zaplanowana jest na trzeci kwartał 2022 roku.

Do tej pory HHI Group pozyskała zamówienia na budowę łącznie 44 jednostek napędzanych LNG, w tym masowców, tankowców i kontenerowców.

Źródło: gospodarkamorska

Recommended Posts