Amerykańscy przewoźnicy LNG podjęli w tym tygodniu małe kroki w celu powiększenia swojej zdolności eksportowej, pomimo globalnego spadku popytu spowodowanego pandemią koronawirusa.
Amerykański eksport LNG był na dobrej drodze do wzrostu po raz pierwszy od sześciu miesięcy w sierpniu, ponieważ ilość gazu przesyłanego rurociągami do elektrowni wzrosła z najniższego od 21 miesięcy w lipcu, kiedy kupujący anulowali dziesiątki ładunków.
Cheniere Energy Inc, największy w kraju producent LNG, poinformował, że planuje ukończyć Train 6 na Sabine Pass w Luizjanie w drugiej połowie 2022 roku.
Wcześniej Cheniere powiedział, że Sabine 6 wejdzie do służby w pierwszej połowie 2023 roku. Firma poinformowała również, że jest na dobrej drodze do ukończenia pociągu 3 w Corpus Christi w Teksasie w pierwszej połowie 2021 r.
Kinder Morgan Inc poinformowało, że dziewiąta z dziesięciu jednostek na wyspie Elba w stanie Georgia będzie gotowa do służby 10 sierpnia. Firma dodała, że wszystkie jednostki w fabryce będą gotowe tego lata.
Sempra Energy oświadczyła, że nadal współpracuje z meksykańskimi organami regulacyjnymi, aby uzyskać 20-letnie zezwolenie na eksport dla pierwszej fazy proponowanej fabryki eksportowej LNG Costa Azul.
Sempra poinformowała, że planuje podjąć ostateczną decyzję inwestycyjną dotyczącą Costa Azul w 2020 roku. Firma dodała również, że nadal planuje wykonać FID w Port Arthur w Teksasie w 2021 roku.
Tellurian Inc powiedział, że nadal spodziewa się, że Driftwood w Teksasie wejdzie do służby w 2024 r. Aby tak się stało, firma zapowiedziała, że będzie musiała rozpocząć budowę w tym lub przyszłym roku.
Źródło: gospodarkamorska