Chińska stocznia Hudong-Zhonghua ma dostarczyć kolejny gazowiec LNG, który będzie obsługiwał projekt Jamał w Arktyce. Hudong powiedział w oświadczeniu, że LNG Phecda o pojemności 174 000 m3 opuścił stocznię w Szanghaju 3 lipca.

Chińska stocznia Hudong-Zhonghua ma dostarczyć kolejny gazowiec LNG, który będzie obsługiwał projekt Jamał w Arktyce. Hudong powiedział w oświadczeniu, że LNG Phecda o pojemności 174 000 m3 opuścił stocznię w Szanghaju 3 lipca.

Stocznia chińska zauważyła, że ​​napotkała wiele trudności podczas budowy statków z powodu pandemii Covid-19, która dotknęła cały przemysł. Stocznia spodziewa się dostarczyć statek wkrótce po zakończeniu testów.

LNG Phecda jest trzecim z serii czterech statków poświęconych Jamałowi zamówionych przez japoński Mitsui O.S.K. Linie i chińskie COSCO Shipping w Hudong.

Każdy ze statków o długości 290 metrów jest wyposażony w dwupaliwowe silniki WinGD i system zabezpieczający ładunek GTT.

Te gazowce nie będą bezpośrednio ładować schłodzonego paliwa do 16,5 mtpa instalacji LNG w rosyjskiej Arktyce.

Zabiorą przeładowany LNG w europejskich terminalach, wcześniej dostarczanych przez przewoźników klasy lodowej, w celu dalszej dystrybucji głównie do Azji.

Dla przypomnienia Hudong powiedział niedawno, że finalizuje prace nad czwartym jamalskim gazowcem LNG – Megrez.

Stocznia dostarczyła pierwszego gazowiec z tej partii, LNG Dubhe, w październiku 2019 roku, a następnie drugi statek, LNG Merak, na początku tego roku.

Niedawno w chińskiej stoczni odbyła się ceremonia położenia stępki pod nowy gazowiec o powierzchni 174 000 m3. Jednostkę za

Według danych VesselsValue chiński stocznia ma obecnie w portfelu zamówień 17 dużych gazowców LNG, w tym dwa przeznaczone dla projektu Jamał LNG.

Źródło: GospodarkaMorska

Recommended Posts