Norweski armator zajmujący się krótkodystansowym transportem RoRo, United European Car Carriers (UECC), świętował ostatnio cięcie stali pod kolejny samochodowiec (PCTC) zasilany hybrydowo akumulatorem oraz LNG.
European Car Carriers (UECC), będący własnością Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) i Wallenius Lines, zamówił dwie jednostki PCTC nowej generacji, z których pierwszy zostanie dostarczony w 2021 roku.
W październiku ubiegłego roku firma skorzystała z opcji wraz z China Ship Building Trading i Jiangnan Shipyard Group na budowę trzeciego samochodowca napędzanego LNG, tym razem przeznaczony na handel morski bliskiego zasięgu. Dzięki nowym zamówieniom flota jednostek dual-fuel UECC wzrośnie do pięciu statków.
Cięcie stali dla drugiej jednostki miało miejsce w stoczni Jiangnan w Szanghaju. Glenn Edvardsen, dyrektor generalny UECC, stwierdził wcześniej, że „instalacja hybrydowa będzie pionierskim projektem i sprawi, że UECC przekroczy cel IMO dotyczący 40% redukcji emisji dwutlenku węgla do 2030 roku”.
Źródło: GospodarkaMorska