Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering z Korei Południowej wygrał zamówienie na budowę barek skroplonego gazu ziemnego dla rosyjskiego producenta LNG Novatek.
W ramach umowy Daweoo zbuduje dwie barki LNG o pojemności 360 000 cbm za około 901,3 miliarda wonów (748,2 miliona dolarów) z opcją budowy dwóch dodatkowych jednostek.
Pływające jednostki do magazynowania i przeładunku LNG będą służyć planowanym projektom Novatek w Murmańsku i Kamczatce, które rosyjska firma będzie rozwijać wraz z japońskim Mitsui O.S.K. Line.
Jednostki pływające będą przeładowywać ładunki Yamal i Arctic 2 z lodowych gazowców LNG na statki konwencjonalne. Te węzły przeładunkowe znacznie obniżą koszty transportu i czas wysyłki ładunków arktycznych LNG do Europy i Azji.
Koreański budowniczy statków powiedział w poniedziałek w oświadczeniu, że spodziewa się dostarczyć dwie barki LNG do końca 2022 roku.
Daewoo powiedział, że ta umowa pomoże stoczni w momencie pandemii koronawirusa Covid-19, która zakłóciła rynki i spowodowała opóźnienia w kilku dużych projektach.
Koreańscy stoczniowcy odnotowali w tym roku znaczny spadek portfela zamówień ze względu na wstrzymywanie się zamówień przez właścicieli, ponieważ globalne zapotrzebowanie na energię gwałtownie spadło, a ceny ropy osiągnęły rekordowo niski poziom.
Daewoo zawarł w tym roku umowy o wartości 1,33 miliarda dolarów, w tym na te dwie barki i pływające jednostki do przechowywania i regazyfikacji.
Największą newsem w tym roku było ogromne zamówienie Qatar Petroleum, ponieważ gigant LNG zarezerwował miejsce na budowę 100 statków o wartości około 19,2 miliarda dolarów w trzech największych stoczniach Korei, w tym DSME.
Jest to największa umowa ze stoczniami w historii przemysłu LNG, podczas gdy QP zajęło około 60 procent globalnej wydajności przemysłu stoczniowego LNG do 2027 roku.
Źródło: GospodarkaMorska