Świnoujski Terminal LNG przyjął 94 dostawę gazu. Ładunek przypłynął do Polski z Freeport w USA na pokładzie statku Cool Runner.

Jednostka ma 280 m długości i ponad 43 szerokości. Została zbudowana w 2014 roku i pływa pod banderą Malty. Jest to 16 dostawa gazu w tym roku. Do setki brakuje już tylko sześciu.

W marcu ubiegłego roku KE zatwierdziła, zgodnie z zasadami UE dotyczącymi pomocy państwa, polskie plany zwiększenia zdolności regazyfikacyjnych terminalu LNG w Świnoujściu z 5 do 7,5 mld metrów sześciennych rocznie, a także rozwój dodatkowych funkcji gazoportu. Spółka Polskie LNG otrzyma 553 mln zł (128 mln euro) z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020, którego jednym z priorytetów jest poprawa bezpieczeństwa energetycznego.

Pod koniec lipca ubiegłego roku PGNiG odebrało w terminalu w Świnoujściu pierwszy transport amerykańskiego LNG z kontraktu długoterminowego w ramach wieloletniej umowy z koncernem Cheniere. Metanowiec Oak Spirit przywiózł 65 tys. m sześc. LNG, co po regazyfikacji dało 95 mln m sześc. gazu.

Jak informowało PGNiG w komunikacie, umowa z Cheniere Energy Inc. na dostawy do Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu została zawarta na 24 lata. Dostawy LNG będą w ilości: w latach 2019-2022 ok. 0,73 mld m sześc. gazu po regazyfikacji łącznie w całym okresie; w latach 2023-2042 ok. 39 mld m sześc. gazu po regazyfikacji łącznie w całym okresie, tj. ok. 1,95 mld m sześc. gazu po regazyfikacji rocznie

Źródło: GospodarkaMorska

Recommended Posts