Najpotężniejszy na świecie półzanurzalny statek dźwigowy zakończył największą w historii operację bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG).

W czwartek Titan LNG przeprowadził w porcie w Rotterdam bunkrowanie jednostki Sleipnir, korzystając z Coral Fraseri, bunkierki LNG należącej do Anthony’ego Vedera. Całkowita ilość dostarczonego LNG wyniosła prawie 3300 ton metrycznych.

Sleipnir przybył do portu w Rotterdamie w niedzielę 22 marca, a dostawa bunkrowania LNG zajęła niecałe 24 godziny. Właściciel jednostki, Heerema poinformował, że wszystkie zaangażowane firmy przestrzegały ścisłych wytycznych rządowych, aby chronić swoich pracowników podczas trwającego wybuchu COVID-19.

– Jesteśmy dumni z faktu, że braliśmy udział w największym na świecie bunkrowaniu LNG. Szczególnie cieszymy się, że to osiągnięcie mogło mieć miejsce w naszej macierzystej bazie w porcie w Rotterdamie – powiedział dyrektor generalny Heerema, Koos-Jan van Brouwershaven. – Wykorzystanie LNG w Sleipnir jest jednym z wielu środków zrównoważonego rozwoju, które wprowadziliśmy. Będziemy nadal badać sposoby zmniejszenia naszego wpływu na środowisko – dodał.

Rekordowy statek jest w pełni wyposażony w oświetlenie LED, ma system odzyskiwania energii ciepłej / zimnej i może być zasilany LNG. Zastosowanie LNG zmniejsza emisje CO2.

Niels den Nijs, prezes Titan LNG, skomentował, że bunkrowanie LNG staje się rutynową operacją dla zaangażowanych firm: „Opierając się na naszych pięciu poprzednich dostawach na całym świecie, opracowaliśmy i bezpiecznie zrealizowaliśmy nasz plan działania”.

– Sleipnir pokazuje, że żegluga na LNG jest korzystna finansowo, nawet w odległych częściach świata – dodał den Nijs.

Jan Valkier, CEO Anthony’ego Vedera, powiedział: „Inwestując w dedykowane statki LNG od 2009 r. Wnieśliśmy istotny wkład w dostępność LNG do wytwarzania energii i LNG jako paliwa morskiego”.

To bunkrowanie oznacza także „ważny krok dla Rotterdamu jako węzła bunkrowego LNG”.

– Chcemy zostać najbardziej ekologicznym portem na świecie – powiedział Allard Castelein, prezes Port of Rotterdam Authority. – Nigdy wcześniej statek nie bunkrował tyle paliwa LNG, co Sleipnir.

Castelein powiedział, że to bunkrowanie „jest hołdem dla Rotterdamu, który jest idealnym węzłem do importu, eksportu, przechowywania i bunkrowania LNG”.

Źródło: GospodarkaMorska.pl

Recommended Posts