Zarządy portów Vancouver Fraser i Tomakomai podpisały list intencyjny w celu promowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa morskiego oraz świadczenia usług bunkrowania LNG w obu portach. Porozumienie zostało podpisane przez przedstawicieli obu władz portowych 5 marca 2020 tego roku.

Port w Vancouver i w Tomakomai będą aktywnie wymieniać informacje i wiedzę specjalistyczną na temat bunkrowania LNG, w tym procedur technicznych i najlepszych praktyk, a tam, gdzie to możliwe, koordynować wymagania dotyczące portów i wytyczne dotyczące bunkrowania LNG w celu ułatwienia wykorzystania paliwa żeglugowego LNG w obu miejsach..

Jak wyjaśniono, dostarczenie paliwa LNG dla statków tranzytujących między portami Vancouver i Tomakomai powinno zmniejszyć emisje zanieczyszczeń, chronić jakość powietrza w społecznościach portowych, a także zmniejszyć wkład w globalną zmianę klimatu.

Ponadto, rozwój usług bunkrowania LNG w portach Vancouver i Port of Tomakomai umożliwi przyjęcie LNG jako paliwa morskiego przez statki zajmujące się handlem na szlakach transpacyficznych – poinformował zarząd Fraser Port w Vancouver.

Od początku roku zarząd Portu Vancouver poszukuje także partnerów inwestycyjnych do sfinansowania rozbudowy i eksploatacji terminala kontenerowego, która opóźniła się o kilka lat.

Władze już od tygodnia zaczęły kontaktować się z inwestorami  w sprawie projektu Roberts Bank w kanadyjskiej Kolumbii Brytyjskiej, który może kosztować nawet 2,7 miliarda dolarów – powiedział dyrektor generalny portu, Robin Silvester.

– Widzimy duże zainteresowanie ze strony rynku – powiedział Silvester. – To duży projekt, pod wieloma względami kosztowny, ale ma on uzasadnienie biznesowe. Tylko zdolność przeładunkowa rozbudowanego portu mogłaby zaspokoić potrzeby Kanady – dodał.

Projekt terminalu 2 Roberts Bank ma przewidywać aż trzy miejsca postojowe dla kontenerowców do obsługi transportu zboża, drewna i żywności z Vancouver.

W 2015 roku terminale w Abu Zabi, Ports America i PSA International, znalazły się na wstępnej liście podmiotów zainteresowanych złożeniem oferty. Proces ten utknął w martwym punkcie przez przegląd federalny rządu.

Silvester powiedział, że organ postanowił wznowić proces zakupu, aby ponownie ocenić koszty i ocenić zainteresowanie połączeniem budowy i eksploatacji terminalu w ramach jednego konsorcjum.

Silvester odmówił ujawnienia inwestorów, z którymi port się skontaktował. – Mogę jedynie powiedzieć, że rozmawiamy z głównymi graczami na arenie międzynarodowej – powiedział.

Źródło: GospodarkaMorska

Recommended Posts