Hudong zakończyło budowę trzeciego gazowca LNG dla MOL i Cosco

Hudong zakończyło budowę trzeciego gazowca LNG dla MOL i Cosco

Chiński Hudong-Zhonghua Shipbuilding ukończył trzeci statek Jamał LNG dla spółki joint venture złożonej z rodzimego China Cosco Shipping i japońskiego Mitsui O.S.K. Line.

LNG Phecda o pojemności 174 000 m3 zakończyło próby gazu 21 lipca po opuszczeniu stoczni Hudong w Szanghaju na początku tego miesiąca. Był to ostatni poważny test statków przed oficjalną ceremonią nadania nazwy.

LNG Phecda jest trzecią z serii czterech statków Jamał zamówionych przez przedsięwzięcie MOL-Cosco w Hudong.

Każdy ze statków o długości 290 metrów jest wyposażony w silniki dwupaliwowe WinGD i system przechowywania ładunku GTT. Jamałowce nie będą bezpośrednio ładować schłodzonego paliwa w terminalu LNG o pojemności 16,5 mln ton / rok w rosyjskiej Arktyce. Będą przewozić LNG przeładowywane do europejskich terminali, wcześniej dostarczane przez gazowce klasy lodowej, w celu dalszej dystrybucji głównie do Azji.

Hudong powiedział niedawno, że finalizuje prace nad czwartym jamalskim gazowcem - LNG Megrez.

Stocznia dostarczyła pierwszy zbiornikowiec z tej partii, LNG Dubhe, w październiku 2019 roku, a następnie drugi statek, LNG Merak, na początku tego roku.

Źródło: GospodarkaMorska